Efter kur 2 - Två år senare



Nu är det två år sedan jag avslutade kur 2. Exakt 662 dagar sedan jag tog sista kapseln om man ska tro min app! Då ser jag ut såhär. Osminkad och otvättad. Givetvis oredigerad. 

Behöver jag säga att jag är nöjd?

Jag är nöjd. Under dessa två år har jag haft cirka 10 finnar. På två år. Då har det inte varit stora finnar som gjort ont, utan små som läkt snabbt. Jag är helt återställd i den torra hyn och huden, de torra irriterande läpparna är borta. Alla biverkningar från medicinen försvann inom en månad efter sista kapseln, om jag minns rätt. Ryggvärk hade jag ibland också under behandlingen. Men jag har aldrig känt av den efter avslutad kur. Jag är alltså helt normal igen. Samma jag som innan. Bara lite bättre självförtroende :) Bara tvåbarnsmamma istället för enbarnsmamma.

Jag blev gravid prick två månader efter sista kapseln. Graviditeten gick bra och barnet är friskt, blir snart ett år gammal. 

Jag var livrädd för att aknen skulle komma tillbaka efter graviditeten, när alla hormoner åkte bergochdalbana i kroppen och att hyn skulle spåra ur igen. Men nej. Det har funkat så bra! Efter första barnet kom aknen med full kraft, men inte den här gången. Och mens, jag har inte mensfinnar! Bilderna ovan är faktist tagna under mensen. Jag blir lite knottrig som ni kanske kan se, men finnar? Ni vet vilken typ av finnar jag menar, de finns inte. De har inte funnits på, vad jag nu kan säga, flera år!

Jag är så GLAD att jag åt en andra kur! Att jag gav medicinen en andra chans. Efter första kuren kom aknen tillbaka efter cirka ett halvår. Men inte den här gången. Den är borta. Jag vågar nog faktiskt säga att den är borta!

Jag kan sova med ansiktet vänt mot min man, för jag skäms inte. 
Jag kan låta han stryka med sin hand mot min kind utan att jag ryggar tillbaka, för jag vet att kinden är slät och oöm. 
Jag ler mot kameror och behöver inte tänka på vilken kind som är bäst för dagen. 
Jag ser att folk tittar mej i ögonen när de pratar med mej, deras blick glider inte omedvetet mot min röda, hemska hy. 
Jag kan tvätta av mej snabbt i ansiktet när det är varmt ute och direkt gå ut till folk, utan att varenda finne irriterat lyser illrött efter det kalla vattnet. 
Jag behöver inte känna med fingrarna över ansiktet för att upptäcka ett ex antal nya finnar när jag vaknat på morgonen. 
Jag behöver inte fundera över hur jag på bästa sätt ska sminka över nattens nya finnar. 
Jag kan äta choklad, socker, mejeriprodukter, allt, utan att behöva tänka på hur det ska påverka hyn. 
Jag har aldrig ont i hyn längre. 
Jag ser mej i spegeln och gillar det jag ser. 



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback