Kur 2 - Vecka 18

Jag hade sett fram emot att sluta med kuren nu i slutet av oktober. Men jag är inte fullt utläckt än. Egentligen har jag nog snart kommit upp i min maxdos, men min läkare frågade igår om jag ville fortsätta äta en månad till, och det vill jag. Så november ut räknar vi med att jag fortsätter. Absolut allra längst var december ut. Men hon skrev ut tabletter så jag har för resterande året ifall jag tycker att jag behöver. 




Som ni ser på bilderna så har jag fortfarande aktivitet i huden. Av det som syns så är det bara en finne, det andra är märken efter tidigare. Men ändå. Nr jag varit fri från utbrott i 2-3 veckor kan jag räkna behandlingen som över. Och där är jag inte än. Det är segare den här gången än förra. När jag slutade med förra kuren hade jag en finne på ena kinden, som nu. Men det var även den sista jag fick. På ett halvår. Så nu tänker jag äta längre. Sålänge som jag verkligen behöver. Den här finnen på kinden fick jag nu i helgen, efter massa godis. Märkena är lätta att sminka över, huden börjar bli alles slät där, så just nu tycker jag att min hy är lättskött, om man ska jämföra med början av sommaren när jag började kur 2. 

Så det blir längre än 2 veckor till.. Men max 2 månader.. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det måste ju gå 2 månader innan jag blir gravid sen. Så nästa barn blir ju mer och mer uppskjutet. Men vi vill ha en 2014. Och det hinns ju fortfarande med. Även om jag helst vill att det går lite längre än 2 mån mellan roa och graviditet. 

Som jag brukade säga ofta till patienterna på psyk - tålamod... Och det måste jag väl lära mej att leva själv efter just nu....

Ni andra som började ungefär samtidigt som mej, är nu nöjda? Börjar ni bli klara?

Kommentarer
Anonym

Intressant o följa din blogg! Jag avslutade



2013-10-16 @ 15:09:58
Jessica

Hej.
Jag har läst din blogg under din andra kur med Roaccutan. Jag håller tummarna för att du ska bli helt fri från acnen nu :) Jag själv är 25 år gammal och har ätit en Roaccutankur för acne och idag är det 4 veckor sedan jag åt min sista kapsel. Jag hade kvar lite knottror i pannan när jag avslutade kuren efter 7 månaders pillerknaprande och därför tyckte min hudläkare att jag skulle börja smörja ansiktet med Differin på en gång. Hon ville inte förlänga min Roaccutankur på en gång eftersom mina levervärden var lite förhöjda under de två sista månaderna som jag åt Roaccutan.

Men idag har jag knottror inte bara i pannan utan även massvis på kindena och det börjar komma lite större finnar vid tinningarna igen och jag börjar få panik igen att acnen helt är påväg tillbaka igen. :(

Jag har pratat med min hudläkare om detta och hon säger att jag först efter 2 månader efter roaccutankuren kan se om acnen är tillbaka och att det då blir mycket värre igen men att jag i dagsläget måste fortsätta smörja med Differin och avvakta. Dessutom måste mina leverbärden normaliseras igen och jag ska lämna nya prover imorgon.
Jag hoppas verkligen finnarna försvinner snart igen men jag känner på mig att den är påväg tillbaka.

Hur och när kom dina finnar tillbaka efter första kuren? Hur länge fick du vänta innan du fick påbörja kur 2?
Tacksam för svar :)



2013-10-17 @ 10:16:44




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback