Kur 2 - Vecka 24

Ja tänk er.. Vecka 24! Det är alltså 6 månader nu. Det är länge det, ett halvårs behandling med roaccutan, eller ja, iso nudå :)

Hur går det då? Jo! Framåt! Det har gått en vecka utan att jag har fått någon ny finne. Så nu(!) vågar jag faktiskt hoppas på att det är över! Att jag ska kunna avsluta behandlingen i början av december. Att rodnaden och torrheten är borta i ansiktet till jul. Att få börja planera syskon på riktigt! Att vara livrädd för vad en ny graviditet ska göra med hyn nästa gång ;) men det är ett senare bekymmer ;) 

Men ja, jag tror faktiskt att behandlingen ska bli klar nu! Läkaren sa 2-3 veckor utan nya utbrott, då räknades behandlingen som klar. Jag tänker ge det 3! Så två veckor till då. Och sen tänker jag ringa läkaren internt på jobbet så jag är säker på att få rådfråga henne en snabbis bara om hon tycker det är okej, och bara springa förbi på lunchen så hon får kika, för det ville hon göra. Då kan ju det här gå himla smidigt nu :)

Eftersom jag är så seg med att svara på roa så har dom börjat fundera på om mina besvär har en hormonell grund, men då brukar man oftast ha svårt för att få barn. Och det har jag inte haft. Och mycket maskulina drag, och det har jag inte heller.. Men kommer det tillbaka igen nu, då vill jag nog utredas ändå, att man kollar igenom mina hormoner.. Fast förhoppningsvis så ska det inte behövas :)

Såå.. Två veckor till med mina kapslar då kanske.. Sen får det fasiken vara!

Haha! Vad ledsen jag kommer bli om jag vaknar upp med en ny jäkel på kinden imorn nu ;) Inte bara för att jag ska på personalfest, utan även för att 2 veckor till plötsligt skulle bli minst 3 veckor till.. 

Hoppas ni alla där ute mår lika bra som mej!

Inga biverkningar förutom torra läppar och torr hud. Läpparna smörjes ett par gånger per dag bara, och huden vid behov. Annars mår näsa, ögon och rygg precis som innan jag började med kuren. Himla bra alltså :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback