Kur 2 - Vecka 8

Två månader har redan gått! Det är ju helt sjukt hur snabbt det går! Jag har även kommit fram till att det här måste vara Sveriges tråkigaste blogg... En blogg som vecka för vecka tar upp att det inte är någon skillnad mot förra veckan... Haha! Kul att ni tittar in här i alla fall! Jag är lite rodnad i hyn, och torr längs med käklinjen, ibland runt näsvingarna också. Men inte så farligt :) Jag smörjer med Miniderm ibland och det fungerar riktigt bra.
 
 
Jag hämtade ut tre nya kartonger igår. Sist fick jag kartonger med svensk text, men nu var dom på tyska precis som förra året. Jag som trodde att Sverige uppdaterat sig lite gällande medicinen, men kanske inte då? Vad har ni för språk på era kartonger? Får ni svensk bipacksedel med från apoteket när ni hämtar ut läkemedlet?
 
Höger, svenska, vänster tyska. Tyvärr ser jag nu att det blev usel kvalité på bilderna. Men men. Svenska/tyska i alla fall.
 
Det här jäkla läkemedlet är ju dyrt alltså. Men man kommer snabbt upp i högkostnadsskyddet. Nu hämtade jag som sagt ut tre kartonger och fick betala 343 kr. Det stod på kvittot att jag hade tagit ut allt som var utskrivet på mig nu. Men jag ska ha två kartonger kvar. Vi får se vad dom säger nästa gång jag kommer till apoteket.
 
 

Kommentarer
Sara

Hej. Jag har ätit två roa kurer, 2005 och 2006 (2006 fortsatte jag efteråt med pillret jasmine, sedan dess har problemen hållt sig undan) Nu slutade jag med p-pillren i feb, så acnen är tillbaka.. jag har nu fått utskrivet Isotretinoin Orifarm, som skall vara samma som roa, vet du nått om det? Jag har googlat lite men har ingen känsla för medicinska termer. Jag förstår så långt som att de har samma verksamma preparat, men är de exakt samma liksom. Jag trodde att jag fått det för att roaccutan inte skrivs ut längre, men så såg jag här att du äter roa.
Kram



2013-10-19 @ 08:23:12




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback