Kur 2 - Vecka 6

I tisdags (16/7) så hade jag ätit full dos i en vecka. Utan att egentligen märka av att jag äter roa. Som vanligt, dom torra läpparna och tappar hår. Men inte värre än det var första veckan egentligen. Hyn är inte heller bättre. Så jag skulle säga att läget är sig likt :)
 
Torrfläck (det lilla röda märket mitt på armen) jag får från solen. Tagen den 14 juli.
Den är fortfarande kvar nu, plus att det finns ett par till. Men dom är inget som jag störs av,
dom kliar inte, utan finns bara där
 
 
     
 
 
Dom här bilderna ↑ är tagna den 11 juli, för en vecka sen alltså. Dom snustorra ögonbrynen är inte sådär torra för jämnan, utan bara om jag gnuggar på dom, vilket jag gjorde för den här bilden. För att ja, jag är torr i hyn, men absolut inte så att det ser ut sådär hela tiden. Men ibland är det bra med lugg ;)
 
 
 
 
Bild ↑ från igår, 16 juli. Det kan hända mycket på en vecka. Trist att titta på dom här bilderna och sen se på bilderna från avslutad kur förra året. Det är som natt och dag. Såhär irriterad var jag inte i hyn från början, men jag blir torr av medicinen, och så kliar jag så huden går sönder. Huden flagar ju lite, och så river jag bort flagorna så det blir att se ut såhär istället. Toppen. Man kan ju inte annat än att avsky skiten. Vi umgicks med vänner och kärleken igår. Jag kände mej verkligen vacker... Hua..
 
 
Två bilder, vänster från 14 juli och höger från idag, 18 juli
 
Anledningen till att jag lägger upp dom är inte direkt för att jag gillar lättklädda bilder på mej själv, utan mer för att jag vill visa min hud efter en dag på stranden med 50 mg Roa i kroppen. Jag har en väldigt bra hud, jag bränner mej aldrig. Men på vänsterbilden där så ser man klart och tydligt att jag är röd. Det gör inte ont, men jag är röd. Fyra dagar senare är det röda borta och jag är brun. Egentligen gick det snabbare än så, men högerbilden är brännan från stranddagen plus att vi var på sommarland hela dagen igår, i solen. Utan att bränna mej :) Så Roa behöver inte vara värre att äta under sommaren. Eller jo, såklart, på vintern finns det ju knappt sol, så det är kanske skonsammare för huden på det sättet. Men det är torrare luft på vintern, och jag tror inte att det skulle vara så himla skönt i det redan torra ansiktet...
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback