Kur 2 - Vecka 5

Vecka 5 alltså. Redan... Vecka 5 och uppe i maxdos från och med idag. Hyn är väl inte den bästa just nu. Jag har varit och pillat alles för mycket. Bilderna är tagna igår, just nu är jag inte röd i alla fall. Men till min segbehandlade huds försvar så är det först idag som behandlingen börjar på riktigt. Det är först idag som jag har rätt dos anpassat till min kropp, så det är först idag som antalet milligram som jag äter per dag räcker till till min kropp. Så jag hoppas att jag har ett annat resultat nästa vecka!
 
Jag är överlycklig att jag tog tag i det här nu! Att jag började äta roa igen. Hyn är sämre idag än den var förut, men det brukar ju kunna bli så, att hyn förämras i början av behandlingen. Men nu då. Nu hoppas jag verkligen att det vänder snart!
 
 
 
 
Det är jobbigt att gå runt och känna sig ful hela tiden. Jäkligt jobbigt! Jobbigt när jag träffar X som jag tycker väldigt mycket om. När jag började träffa honom var hyn felfri efter förra kuren, och så var det i ett halvår ungefär. Men nu... Nu är det inte skoj. Alls. Det som håller mej uppe nu är att jag vet att jag kommer bli bättre. Att det här inte kommer vara min vardag. Utan att det faktiskt blir bättre. Samtidigt är jag lite rädd att jag är en av dom som inte andra kuren biter på. Självklart är jag rädd för det. Men det är dumt att hänga upp sej på det. En dag i taget. Kommer den dagen så är det så. Då får jag ta tag i det då. Min läkare trodde ju först att det var tredje kuren som jag ville börja med och tänkte (halvt motvilligt) skriva ut den åt mej. Såå.. Skulle jag önska en till behandling, så kanske det skulle bli beviljat. Aja, jag skulle ju inte lägga energi på det här nu sa jag precis. Men ändå gjorde jag det.
 
Byta ämne.
 
Biverkningar då? Mycket roligare att prata om! Det är väl lite mer därför som folk tittar in här. För att se Roaccutans hemska biverkningar och jämföra med sina egna biverkningar. För att grubbla, vrida och vända och för att tillslut bestämma sig för om man vågar ge sej på den här behandlingen eller inte. Inte för att läsa om mina funderingar och oroliga tankar inför framtiden.. ;) Ja, biverkningar. Jag tycker jag mår som vecka 3. Torr i hyn, kanske lite ont i kroppen, nere i ländryggen. Jag känner inte av ögonen. Eller ja kanske att dom känns lite tröttare än vanligt på kvällarna. Just nu sitter jag i vardagsrummet i mörkret eftersom jag inte orkar resa mej och tända lampan, och ja, jag kanske anstränger mej lite mer nu i mörkret än jag gör vanligtvis faktiskt. Sen är jag pollenallergiker och snyter mej lite då och då, och jag har yttepyttelite näsblod på pappret ibland. Inget jag märker av när näsan inte känns snuvig, utan bara just när jag snyter mej. Det är ju en biverkan av Roa, att nästan kan kännas skorpig och att man kan blöda lite näsblod. Men jag vet inte om det här beror på pollen eller Roa. Det spelar ingen roll heller för min del. För jag känner mej inte torr och irriterad i näsan, så det är ingenting jag tänker på. Beror det på Roa så är det i vilket fall absolut ingen biverkan som skulle skrämma mej för behandlingen i alla fall. Håret blir ju som sagt inte fett längre. Jag duschade imorse för att få lite styrsel i håret och luggen igen, inte för att håret var lortigt. Det är skönt! Jag ska köpa mej en riktigt bra inpackning till mitt stackars hår. Är ni andra torra i håret? Inte hårbotten utan själva håret? Vad använder ni för torrheten? Hårbotten är torr, om jag kliar så flagar jag där. Inte riktigt så det ser ut som mjäll. Men liknande. Eller ja kanske, jag är blond så det kanske hade synts mer i mörkt hår.
 
Nej nu är det bara svammel så det är nog hög tid att sluta skriva för den här veckan. Jag märker att det är rätt mycket negativ energi i det här inlägget, och ja, jag är smått nere. Men titta på bilderna i inlägget, så förstår ni varför...
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback