Kur 2 - Läkarträff 2

Igår träffade jag min läkare på rutinkollen man har efter en månad. Han tittade fundersamt på mej och frågade om jag åt medicinen, och ja, det gör jag ju... Han tyckte inte att jag såg så torr ut, precis som jag upplever mej, inte så speciellt torr. Han tyckte att jag kunde vara nöjd med det och satte upp mej för en telefontid om ca 3 månader. Han tyckte att jag svarade så bra på medicinen att jag bara kunde höra av mej om jag behövde. Jag följer förra behandlingen exakt. Mår exakt likadant och huden svarar exakt lika.
 
En fråga jag hade till honom var angående min dosering. Att jag äter 50 mg/dag och väger närmare 60 kg. Ifall jag fick höja till 60 mg/dag. Och det fick jag. Det där kunde jag testa lite själv som jag ville. I vissa andra länder äter dom ännu högre dos utan att man måste lida av det, bara det att biverkningarna och blodproverna kan gå åt skogen. Men klarade min kropp av det och mina prover fortsätter vara okej så var det helt okej att jag testade mej fram själv. Och jag är noga. Det är jag. Så i 2 dagar nu har jag ätit 60 mg istället för 50. Så får vi väl se hur jag mår nästa vecka :) Fördelen med att äta en högre dos är att behandlingen går över snabbare, vilket jag såklart vill. 
 
Vi räknar med att jag behöver äta medicinen i ca 3 månader till. Det är länge det... Men å andra sidan så har det gått 6 veckor nu. En månad kan vi säga... Så det är alltså en fjärdedel av hela behandlingen, utan att ens lida av det. Så fortsätter det så så ser jag fram emot dom här kommande månaderna. Månaderna som ska göra att jag kan se mej i spegeln och le igen...
 
 
Jag igår påväg hem ifrån läkarträffen. Jag ser ju inte så speciellt torr ut...
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback