Dag 15: Hår, torrhet, värk och uppblossning

Status dag 15:
Jag tappar helt klart håret! Och hårbottnen är riktigt torr. Vi tränar varje dag, och jag behöver ju därför duscha varje dag. Men igår sket jag i det. Jag duschade av kroppen men inte håret. Det går inte. Det svider av schampot och dessutom blir jag bara torrare av duschen. Så jag fortsätter att tvätta håret varannan dag och så kan jag tvätta av kroppen efter träningen bara. 

Man kan ju få led- och muskelvärk av tabletterna också, därför ska man ta det lugnt med träning. Jag har ont i kroppen, men eftersom jag tränar så kan det lika väl bero på träningsvärk. Jag kan intala mej det i alla fall så känns det som bra värk! :)

Man ska ju inte sola heller. Eftersom man blir så känslig i huden. Men idag är det riktigt fint väder! Och jag äter bara 20 mg/dag just nu. Så jag sitter ute. Jag måste ju testa lite också. Biverkningarna är ju individuella och min hud kanske står emot rätt bra ändå? Gör den det inte, så märker jag det.

En pytteliten finne (2 mm) på ena kinden. Annars har dom andra inflammationerna lagt sej och jag har bara rodnader kvar efter dom. Som snart kommer försvinna! :)

Min läkare sa att man skulle trappa upp från 10 mg/dag upp till 50 mg/dag över en femveckorsperiod för att undvika en uppblossning och att andra biverkningar skulle bli så svåra. Än så länge har jag inte märkt av någon uppblossning. Inte i den graden jag var rädd för i alla fall! Vissa blir ju riktigt hemska i hyn medan andra får det lättare. Jag har en liten uppblossning. Jag får en ny finne varannan dag ungefär. En liten som den jag har nu. Sen läker dom och är borta efter två dagar. Så det är inte farligt. Men jag brukar få en finne i månaden ungefär. Så det är nog en liten uppblossning? Hoppas att det stannar där bara...

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback