Socker

Ja socker! När jag tvättar ansiktet så brukar jag ta lite strösocker och blanda i ansiktsoljan. Oljan jag pumpat ut alltså, inte hälla i flaskan... Det är en riktigt bra peeling! Små små korn som peelar huden försiktigt. Billigt och bra :)

 

Jag testade förra veckan (vecka 11) och det gick bra! Jag var lite röd i hyn dagen efter. Men inte alls öm som jag trodde att jag skulle bli. Jag var försiktig och gjorde cirkulerande rörelser med fingertopparna över ansiktet. Allt fjällande försvann och jag blev alles sammetslen :)

 

Det har jag använt i ett år ungefär och jag tycker att det fungerar precis lika bra som dyrare krämer med peelingkorn som finns att köpa. Men eftersom jag är ekonomisk (inte snål, utan ekonomisk ;)) så kör jag på socker!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback