Föräldraledig

Min föräldraledighet har börjat, och den här bloggen är kopplad till min jobbmail. Det betyder att det ibland kan dröja lite innan det kommer något svar på era frågor. Jag kikar in på jobbmailen ändå då och då, inte för att jag är intresserad av jobbet, utan för att jag har kontakt med flera av er här =)
 
Jag tycker att det är så roligt att det är så många som är här inne och läser! Jag vet inte om det är samma personer som är inne och kikar, eller om det är nytt folk varje dag. Men jag har mer läsade här än på min privata blogg, varje dag. Så det är roligt att bloggen verkar "behövas", även om det är väldigt glest mellan inläggen. Och att det är så många av er som lämnar kommentarer eller skickar ett mail.
 
Men sålänge det är glest mellan inläggen så betyder det att jag inte har något att klaga på. Då är jag besvärsfri och har inte sett en enda finne. Så det är ju positivt. Så om alla kan hålla sina tummar nu och hoppas på att hormonerna inte blir helt vilda efter graviditeten, så kommer det fortsätta att vara glest mellan inläggen. Värre vore om aknen kommer tillbaka, då kommer det en ledsen tjej tillbaka hit, alles för ofta....

Kommentarer
Maria Larson

Hej, Jag var idag hos en hudläkare och blev ordinerad Isotretinoin Actavis - vilket jag förstår att du har erfarenhet av. Jag vet ärligt talat inte hur jag hamnade på din blogg, men jag vore SÅ tacksam om jag fick komma i kontakt med någon som jag kunde få information ifrån personligen. Jag förstår att mycket är individuellt kring medicinen och biverkningarna mm., men jag behöver verkligen hitta ett sätt att ställa mina frågor! Läkaren jag träffade gav mig extremt knapphändig information och skickade hem mig att "läsa på". Det hon dock sa var att jag inte får träna under behandlingen. Jag vet att alla inte kan förstå det, kanske du kan det, men sex månader utan träning för mig är lika med fängelse. Jag måste träna för att må bra. Jag bröt ihop. Det absolut sista jag väntade mig när jag gick in till den där hudläkaren var att hon skulle ta ifrån mig min träning... Min historia med aknen är att jag under sommaren 2013 bestämde mig att söka vård för min akne som inte bara är jobbig att ha utseendemässigt, utan också gjorde rejält ont. Jag fick då en sex-månaderskur utskriven för en typ av antibiotika (som jag tyvärr inte minns namnet på). Det gjorde min hy jättefin och jag var nöjd efter avslutad kur. Dock så tog det bara ett par månader, så var min akne tillbaka. Jag blev då ordinerad en tre-månaderskur tetralysal som jag nyligen avslutat - utan någon som helst effekt. Det har snarare gjort allt värre. Jag har långt ifrån sluppit aknen under eller efter kuren, det har snarare bara gett mig mer ärrbildningar och märken i ansiktet efter ytterligare finnar. Det är ingen som helst tvekan att jag vill bli av med min akne, men jag vet faktiskt inte om det är värt att inte träna. Jag har alltid levt med träningen och har i många år tränat på elitnivå.

Förlåt för universums kanske längsta inlägg, och troligen rejält osammanhängande, men jag hoppas verkligen på svar via mail. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till.

Tack på förhand!

Mvh Maria Larson
[email protected]



2014-10-30 @ 20:57:28




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback