Efter avslutad kur 2 - 7,5 månad senare

Ja, det är snart 8 månader sen jag slutade med ISO. Och trots graviditetshormoner så mår hyn fantastiskt bra. Jag var rädd för att dra igång aknen igen med en graviditet men inte så mycket som en enda liten rodnad har vågat sej fram. Hoppas bara att tiden efteråt håller sej lika bra. 

Jag har inte smort något med Differinen heller, som jag skulle 2 gånger i veckan, tror jag det var. Det var ett halvår sen jag använde den sist. Den skulle vara okej att använda under graviditeten eftersom jag skulle ha på den så sällan, men det kändes dumt att chansa så jag har låtit bli den. Får bli efter att ungen är ute igen. 

Ultraljudet visar även på en till synes frisk bebis! Trots tätt inpå avslutad kur.. 

Kommentarer
A

Hej!
Får jag fråga hur snabbt du blev gravid efter avslutad behandling? Min läkare sa att jag måste vänta två månader men på bipackssedeln stod det en månad. Har googlat lite och hittat rekommendationer om både en och två månader. Är lite nervös att jag kan ha blivit gravid efter en månad..



2014-07-29 @ 11:40:35
A

Hej! Jag blir inte klok på det här med Isotretinoin och graviditet. Jag slutade äta Iso för 7 veckor sedan och väntar min mens. Detta skulle innebära att jag skulle ha ägglossning typ 10-11 veckor (drygt 2 mån) efter stopp och är sugen på att försöka bli gravid. I USA säger de att det är ok att bli gravid en månad efter isostopp, på isoförpackningen står det två månader. Samtidigt tycker jag att man läser så många skrämseltrådar överallt om att man ska vänta MINST 6 månader och min läkare rekommenderar att man ska vänta i 3-5 månader. Blir förvirrad! Hur har du mottagits? Har din hudläkare/gynekolog varit lugna med dig och sagt att den tid du gav det räcker? Vet ej hur jag ska göra, så sugen och samtidigt känner jag mig rätt lugn, är ju bara alla dessa skrämseltrådar på b.la. familjeliv som gör mig upprörd.



Blogg: http://attintaroaccutan.blogg.se
2014-09-16 @ 12:35:59




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback