Kur 2 - Vecka 26

Igår var det 1 december, första advent.
 
Jag tittade igenom mitt arkiv här och hittade ett inlägg där jag klagade över tre finnar på ena kinden. Som var skrivet för en månad sen. Och dom finnarna var dom sista jag fick! Efter det har det inte funnits några mer utslag. Och jag trodde att det var kanske två veckor sen sist. Alltså har jag varit utan nya utbrott i en månad! Och min läkare sa att 2-3 veckor var tillräckligt för att klassa behandligen som avslutad.
 
Alltså, har jag nu bestämt mej för att sluta med kur två! För att aldrig behöva börja på kur tre! ;)
 
Nej men allvarligt. Jag känner mej säker nog för att hoppa över dagens kapslar och klassa mej som färdig. Jag har ätit medicinen varenda dag i över ett halvår, totalt har jag ätit Roaccutan (isotretinoin) i ett år, om jag ska slå ihop båda kurerna. Och min kropp har klarat av det helt fantastiskt bra! Jag har mina torra läppar, känslig hud som lätt får sår eftersom jag är torr. Men annars, ingen ond rygg, inga torra slemhinnor i näsan, inga torra ögon. Jag är mer än nöjd. Och, jag har inte blivit deppig och velat ta livet av mej ;) Nej tvärsom, jag har mått bättre än någonsin! 
 
Så den 1 advent tog jag dom sista kapslarna, nu får det räcka!
 
Jag har skickat ett meddelande till min läkare i mina vårdkontakter och sagt att jag slutat med medicinen, ifall hon vill träffa mej eller bara notera det i min journal.
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback