Vecka 14

Nu är det snart dax för vecka 15. Det verkade som att det blir Roa till mitten av oktober. Det är två månader till. Ganska precis...
 
Det känns helt okej. Men när man tänker sej 8 veckor fram i tiden så känns det ändå rätt länge :D Jag har börjat tröttna lite på kuren nu. Även om jag inte har några biverkningar så är det drygt. Men det är nog mentalt... Bara en idé, som inte är jobbig egentligen. Det är drygt att behöva komma ihåg sina tabletter varje dag! Som när jag åt p-piller... Piller varje dag! Det var så skönt att sluta med dom, skönt att slippa tänka på det. Sen nu äter jag tabletter varje dag ändå. Sen har jag börjat fundera lite på barn. Jag vill inte ha barn nu. Vi tänkte oss mot sommaren, så det blir en 2014-bebis. Så Roa är inte ivägen för det heller. Snarare tvärs om. Att det är bra att jag äter Roa. För då får jag inte skaffa barn nu. Och det passar inte nu ändå. Det passar bättre till våren. Men det är nog det mentala. Att jag inte kan skaffa barn nu om jag skulle vilja. Och det är ju bara löjligt. Eftersom jag inte ens vill det egentligen! Knäpp man (jag) är...
 
Igår svullade jag i choklad och cola. Eller inte så mycket egentligen... Inte ens en hel burk cola, och bara 5 rutor choklad. Men mer än det varit på länge. Och godmorgon idiotiska fanskapsfinnar! Tre stycken! Är det priset man ska behöva betala för liiite choklad?? Trots att jag äter Roa?! Näe! Det går jag inte med på! Sur jag blev... Dom var små. Pyttesmå. Men ändå! Dom var där. Där dom inte ska vara.
 
När sånt händer tänker jag mycket på det min läkare sa. Att när man inte fått en ny finne på två (eller om det var tre?) veckor så är man klar med behandlingen. Men nu då? Jag fick ju fan tre över en natt! Dom är borta nu. Och kom imorse.. Så det är inte helt fel ändå... Men det känns ju inte direkt som man fått någon skönhetssömn när man vaknar och ser ut sådär... ;)
 
Nu, 14 veckor in i behandlingen så är det den torra huden som är drygast. På armarna. Ansiktet är inte så överdrivet torrt. Det är mycket torrare än vanligt! Men jag läste om spruckna, blödande kinder innan jag började med Roa, så jag tycker inte min fjällning är så farlig ändå... Visst, det är störande, men det gör ju inte ont och är inte speciellt iögonfallande heller. Ska jag sminka mej får jag smörja med lite vaselin runt näsan först :) Annars blir det inte vackert...
 
Det blir spännande att se hur snabbt biverkningarna försvinner när jag slutar med kuren. Det ska ju försvinna direkt. Vissa får ju bestående skador.
 
Jag har iofs märkt av lite känsligare slemhinnor i näsan senaste veckan. Och mitt ena öga är rött i inre ögonvrån. Ska försöka komma ihåg att fota det imorn. Det är nytt. Jag har inte kännt av ögon eller näsa alls tidigare. Och så är jag lite finnigare igen. Trots att jag är helt fel ute i min menscykel. Ska ta bild på ansiktet imorn också. Försöka komma ihåg!
 
NU - Glass och Americas Funniest! Dubbelavsnitt! Säkert gammalt, men ändå ;)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback