Kur 2 - Vecka 2

Så. Då är jag inne på andra veckan. Det betyder att jag har ökat dosen till 20 mg/dag idag. Igår kväll märkte jag av läpparna för första gången. Jag smorde med massa vaselin men ändå var dom torra 5 minuter senare, jag tror att det kom tidigare den här gången än förra året? Annars då? Jag är lite röd i ena ögat. Men jag tror inte att det har något med behandlingen att göra. Det kan komma någon månad in i behandlingen vet jag, förra gången slapp jag. Men mitt röda öga tror jag snarare beror på pollenet ute.
 
Imorn åker jag söderut. Till solen och värmen. Det har lovats 32° och strålande sol under dom dagarna vi ska vara där. Det är Prag jag talar om! En liten miniweekend. Trots roa så hoppas jag på en riktigt fin och solig sommar. Ingen medicin ska hålla mej inne inte!
 
En annan betydande skillnad den här gången mot förra är priset. Priset per kartong. Förra året kostade en kartong runt 700 kr, och i snitt 34 kr/dag med min dosering. Nu var priset 1042 kr/kartong, alltså 71 kr per dag. Det är dyrt. Riktigt dyrt. Men så har vi ju högkostnadsskyddet, som jag skrivit om här under rubriken Vad kostar roa?

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback