Biverkningar

Status dag 35:

Hur ser det ut nu? Jo, aknen är borta. Jag har inga nya utslag alls, varken i ansiktet, på armarna eller händerna. Märken är kvar efter finnar som dykt upp under resans gång. Tyvärr måste jag väl erkänna att det till stor del är mitt fel. Jag river på märkena. Jag är så torr där så huden flagnar lite. Och flagorna drar jag bort. Så det får inte läka ifred. Mycket dumt av mej! Håret blir aldrig fett längre! Det är skönt! Jag kan fortfarande bli lite fet i pannan dock.. Vet inte om det är för att jag har lugg? Med lugg så blir ju huden att känns sej instängd. Kanske, kanske inte..

Läpparna är snustorra! Köpte nytt läppsyl igår (försvarets hudsalva) och det slarvade sonen bort direkt. Det är det enda läppsylet som hjälper. Det och vaselin. Som tur är så har jag fler ;) Jag har gjort misstaget någon gång att åka bort utan läppsyl. Det har slutat med att jag behövt sitta med läpparna pressade mot tungan på hemvägen för att det varit så torrt. Än så länge har dom inte spruckit iaf, som jag läst att många andra varit med om.

Ryggen gör ont! Jobbade i helgen. Stod upp och skrev in en patient, när jag skulle flytta mitt ena ben så satt det fast! Nåt hade låst sej i svanken och det gjorde så jävla ont! Fick komma igång sakta sakta... Går som en gammal gumma ibland :p Men jag överlever :) Det gör inte konstant ont. När jag varit stil ett tag. Eller när jag tränat. Så träningen har jag i princip lagt ner. Ska testa lite yoga sen och se hur det går. Vill inte töja ut nå leder eller ligament så jag ska få problem i framtiden. Jag ska ta det lugnt!

Nästa vecka ska jag ta prover. Leverprover. Jag skulle få en kallelse till ny läkartid, men det har jag inte fått än. Har jag kallelsen med mej till provtagningen så slipper jag betala. Så jag väntar med att boka tid tills kallelsen kommit.

Jag tänkte dricka vin ikväll! Man ska ta det lugnt med alkoholen under behandlingen. Men jag dricker aldrig. Någon gång per halvår kanske. Och jag ska inte supa! Jag ska sällskapsdricka på en väns balkong i solnedgången. Klart jag vill ha lite vin då! Jag har druckit en gång sen jag tog min examen från högskolan! Och det är två år sen ;) Efter det har tiden bestått av graviditet, amning och mammaliv. Så lite vin hoppas jag att min roa-utsatta lever unnar mej :)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback