Vecka 13 - Italien i strålande sol

Fyra dagar i Italien. 40° värme, stekande sol, inte ett moln på himlen.
 
Hur låter det när man är under behandling med Roaccutan? Inte allt för optimalt väl? Jag var lite nervös över att jag skulle bränna sönder mej totalt, eller att jag skulle få alla mina hudutslag som jag brukar få av solen. Men inte! Det gick hur bra som helst!
 
Jag blev brun. Utan att bränna mej! Det sved lite på fötterna ett tag. Men utan någon rodnad. Så brukar jag ha. Jag smorde ansiktet med solskydd 50. Men inte resten av kroppen. Jag var rädd att utslagen skulle komma i ansiktet, eller att jag skulle få blåsor som jag sett hos vissa andra. Resten av kroppen struntar jag nästan i. Om jag har små utslag i tre dagar. Därför smorde jag mej inte. Men huden klarade av det! Inte ett märke! Bara brun hud. Riktigt fin solbränna! Äntligen! Den Svenska sommaren har inte varit på imponerande i år. Så den här resan behövdes. Nu har jag varit hemma i ett par dagar, och ännu har inga hudirritationer dykt upp. Så jag kan faktiskt lägga det åt sidan nu. Jag skulle inte kunna vara nöjdare. 
 
Läkaren sa att jag skulle få lätt för att bränna mej i sommar, så hon var lite fundersam över att skriva ut kuren under sommaren, men gjorde det ändå. Men hon lade skämtsamt till att "Du behöver ju inte åka på någon solsemester i år." Haha! Vi hade inte en tanke på det då. Men vi hade något speciellt att fira, och det kunde vi tydligen inte göra i Sverige, så det blev en liten weekend :)
 
Den här roakuren går som en dans! Jag behövde inte mer läppsyl där heller. Jag trodde att jag skulle bli torr snabbare. Men det var som vanligt. En gång i timmen kanske. Helt klart överkomligt. Jag smorde ansiktet på morgonen och sen på eftermiddagen igen. Det är jag glad att jag gjorde. Man vet aldrig. Det kunde ha gått lika bra med ansiktet som med resten av kroppen. Men dumt att chansa. I början av sommren så smorde jag ansiktet här hemma också. Men det har jag slutat med. Det gör ingen skillnad. 
 
Imorgon ska jag träffa min läkare för första gången sen jag startade kuren. Det ska bli intressant att se vad hon tycker om resultatet hittills. Och hur länge jag ska fortsätta. Återkommer imorgon med vad som blev sagt! :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback