Vecka 13 - Läkarträff

Då var dagen äntligen här! När jag skulle träffa min läkare för första gången sen hon beviljade behandlingen. Det blev ett snabbt möte. Jag hade inga egentliga frågor och hon hade inte mycket att tillägga hon heller. Vi pratade mest om lasarettet, då vi båda jobbar där och jag kommer bya avdelning, och om sommaren. Hon tyckte att det var en perfekt sommar att äta Roa på, vilket jag verkligen håller med om. Vi har ju knappt sett solen!
 
Hon var lite imponerad över hur bra jag tålde läkemedlet, och solen. Alla mina blodprover var oförändrade mot innan kuren och den enda biverkningen jag har just nu är lite torrare läppar, vilket nästan är den enda biverkningen under dessa 3 månader.
 
Hur länge ska jag äta Roaccutan då? Hon tyckte att jag kommit halvvägs genom behandlingen. Hon räknade ut hur många milligram verksam substans jag hittills fått i mej och såg att det var hälften mot vad jag fick ta, i relation till min vikt. Så i mitten av Oktober ska vi träffas igen och då vill hon se om vi kan avbryta behandlingen. Hon sa att om man inte fått en ny finne på 3 veckor så räknas behandlingen som färdig. Så bra har jag det inte än, och som jag sagt tidigare så äter jag gärna medicinen så länge jag får. Nu får jag nog 1 finne i veckan. Inte stora bölder. Men små irriterande skitsaker... Men då kanske jag kan börja räkna med att det snart går över?
 
Hon tog nya foton också. Jag fick se mina första bilder. Finnig. Ja. Men ändå så var det riktigt fina bilder! Haha! Jag såg helt normal ut! Och bilden framifrån hade jag nästan kunnat ta hem och framkalla. Haha! Bra fotograf där! Mina finnar har aldrig synts framifrån. Bara från sidorna. Så är det fortfarande. Bara det att jag inte har några nu. Bara röda märken. Jag hoppas att hon tar bilder nästa gång också. Så jag får se riktigt hur det ser ut! Första, andra och tredje gången.
 
Sen kostar det 300 kr att träffa en läkare. Efter 900 kr får man frikort på vård resten av året. Efter nästa besök är jag uppe i  900 kr och får alltså gratis vård under resterande år. Frikortet för läkemedel är också uppnått. Så gratis receptbelagd medicin har jag också. Plus att jag blir aknefri. Inte helt fel väl? ;)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback