Provtagning

Idag har jag lämnat prover för att se om jag klarar av en roa-kur. Leverprover minsann.. Behandlingen kan tydligen slita rejält på levern, så en frisk lever ska det vara vid starten! Tur jag är frisk då :) Förhoppningsvis är jag det när kuren är avslutad också!

Idag är jag väldigt mycket bättre i hyn! Även fast jag slutat äta tetralysal i väntan på roa.. Jag kunde fortsätta enl läkaren. Men det känns onödigt att stoppa massa antibiotika i kroppen när jag ändå ska göra en dunderbehandling om ett par veckor. Så tetralysalen skippar jag.

Fortfarande ingen annan som ska äta/äter roaccutan?


Kommentarer
Alexandra

Hejsan, det var jag som svarat i din tråd på forumet, och tyckte du kunde få se bilder om du ville - så bara maila om du vill, jag är dock på jobbet närmsta dygnet.



Mvh Alexandra



2012-04-16 @ 12:24:26
Johanna

Hej ! :) Det gick upp och ner för mig hela tiden - men aldrig extremt mycket ! Däremot så försvann finnarna inte alls förräns sista veckan av roa-curen. Nu en månad efter kuren så har jag inte en enda finne :)



Blogg: http://isolla.blogg.se/
2012-04-16 @ 20:12:23
johanna

du får gärna adda mig på facebook / mail om du har fler frågor :)



Blogg: http://isolla.blogg.se/
2012-04-16 @ 20:26:52
MYLLENBERG - kärlek, livsglädje & lite svettlukt

Hej igen!



Ja jag har alltid haft dåligt immunförsvar. Medan alla andra får en liten förkylning ligger jag hemma med halsbölder, kraftiga öroninflammationer, hudinfektioner, bältros och så vidare, hehe. möjligtvis att det blivit ännu lite sämre nu i samband med roa också, inte jätteroligt, men vad gör man inte? jag får nog erkänna att jag faktiskt är desperat efter fin hy och skulle göra det mesta för att få det.



Ja, vanligtvis äter man väl roa i 3-4 månader, de som äter längst äter det väl i knappt ett halvår. Varför jag ska äta det ytterligare ett par månader är för att min hudsjukdom är otroligt aggressiv eller va man ska säga. Jag har inte problem med acne, utan har något som heter perioral dermatit som ger röda utslag/vätskefyllda blåsor i ansiktet. Jag har den absolut värsta formen av det, vilket är väldigt ovanligt. Från början trodde vi väl att det skulle bli en kur på ca 4 månader, men nu när jag träffade min läkare sist, för snart en månad sedan, insåg vi att jag måste äta det betydligt längre. Men vi är fortfarande optimistiska och tror att behandlingen ska hjälpa :)



Vad gäller kostnad så ska jag ärligt säga att jag har dålig koll, "mamma betalar", hehe ;) men man får ju sånt högkostnadskort när man uppnått en viss summa per år(tror det är 1200 kr, men har dålig koll, det kan vara betydligt mer), och när man uppnått det är det ju gratis året ut.



Hoppas du fick svar på dina frågor :) Kram!



Blogg: http://myllenberg.se
2012-04-17 @ 17:47:39




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback