Bilder från 2010, 2011 och idag

Alla dessa ↑ bilder är från 2010

Det syns ju att jag hade problemhy. Men inte så illa som det är nu. Och kanske inte så illa så att jag skulle bli beviljad Roaccutan? Problem med stora porer däremot. Hur kan jag bli av med dom på bästa sätt? Funderar på att gå till en salong och få hyn riktigt rengjord ett par gånger efter att kuren med Roaccutan är färdig i höst. Ryggen är fri från akne, som tur är! Jag hade när jag var yngre, i högstadiet, men det försvann under gymnasiet och nu kan jag ha någon enstaka finne ibland. En i halvåret kanske... I högstadiet kunde jag inte ha linnen på somrarna utan att skämmas, men det kan jag minsann ha nu! :)


Bilderna här ↑ är tagna 2011

Titta... Inte ser väl det här ut att vara så falig akne? Problem? Javisst. Det hade jag. Men inte allt för illa ändå. Ser jag nu när jag tittar tillbaka. Vad var det engentligen som gick snett? Nu ser jag värre ut än jag någonsin gjort tror jag! Varför? Vad har hänt? Jag är ändå 25 år gammal! Och bilderna ovanför är inte ens ETT ÅR gamla! Ungefär nio månader sen. Att det kan vara så stor skillnad mot nu...? Jag förstår verkligen inte...


Dom här bilderna la jag upp tidigare idag. Med dagens hud. Såhär ser jag ut idag! Nio månader efter att bilderna ovanför togs... Hur är det möjligt? Det är dessa kinder som ska behandlas med Roaccutan! Jag trodde inte att det var så illa innan jag tittade ordentligt på bilderna idag. I mitt huvud ser jag fortfarande ut som på bilderna ovanför. Kass hud, men ändå okej. Dom nya bilderna är INTE okej! Jag vet att det finns dom som ser mycket sämre ut. Såklart... Det finns alltid någon som har det värre. Men det behöver inte betyda att jag inte kan må riktigt dåligt över mitt eget utseende...

Jag är en riktigt glad utåtriktad tjej som älskar att träffa nya människor och som oftast kommer riktigt bra överrens med dom jag möter. Jag önskar bara att min hy kunde vara lika glad och pigg som resten av mej!

Kommentarer
MYLLENBERG - kärlek, livsglädje & lite svettlukt

Usch, stackare, jag lider med dig. Det är verkligen inte roligt att ha problemhy. Det är inte jättekul att gå på roaccutan heller, och än kan jag inte säga om det är värt det. För mig har det gått upp och ner i snart 12 veckor, men anledningen till att det blivit värre och varit heeeemskt ett tag var att huden blev så himla torr att den sprack, och att det sen hamnade bakterier - stafylokocker - i såren som vägrade läka. Åt en penicillinkur och äter nu ännu en för att bli av med bakterierna. Så det är väl det jobbiga - att jag har dåligt imunförsvar från början och i och med alla sår i ansiktet så stormtrvis bakterier.



Nu vill jag inte avskräcka dig, jag har nämligen otroligt dåligt immunförsvar och det är troligen därför jag råkar ut för dessa tråkiga bakterier.



Övriga biverkningar så som torr hy i övrigt samt näsblod är inga större problem, det kan man leva med. Dock får jag otrolig led/muskelvärk av vanlig fysisk anstränging och har alltid lite ont i nacke och rygg. Det är tråkigt, och jag har fått sluta träna helt på grund av detta. Jag ska äta roaccutan ett halvår till, men jag tänker inte ge upp ännu. För även om andra problem har uppkommit (troligtvis och förhoppningsvis tillfälligt) så verkar det som att själva hudproblemet sakta (väldigt sakta, men ändå) börjar läka ut. Och det är det jag har mitt hopp och min tro till. Så jag fullföljer detta och om det tar bort mina hudproblem då är det absolut värt det och då hade jag definitivt inte ångrat mig.



Vet inte om mitt svammel hjälpte dig, men jag försökte i alla fall! Lycka till i ditt val :)



Blogg: http://myllenberg.se
2012-04-16 @ 22:06:37




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback